Jakie powinno być oprogramowanie sklepu internetowego

Każdemu właścicielowi lub przyszłemu właścicielowi serwisu internetowego, trzeba by było osobno odpowiedzieć na pytanie, jakie oprogramowanie sklepu internetowego jest dla niego najlepsze. Związane jest to zarówno z wymogami branży, jak i z indywidualnym wyobrażeniem funkcjonalności przyszłego sklepu. Niektórzy oczekują podstawowej funkcjonalności, inni chcą czegoś bardziej zaawansowanego, a najbardziej wymagający klienci szukają rozwiązań, których do tej pory nie miał jeszcze żaden sklep.

Doskonale widać, że oprogramowanie sklepu internetowego to po części rzecz gustu, ale i przymus, związany ze stawianymi przez klientów wymaganiami. Ludzie odwiedzając sklepy w sieci chcą mieć możliwość łatwego zrobienia zakupu, chcą przejrzyście zaprezentowanej oferty i szybkiej obsługi. Oczywiście dobre oprogramowanie będzie również komfortem dla nas, ponieważ to my, jako właściciele musimy włożyć najwięcej pracy w nowo otwieraną działalność.

Kilka cech powinien posiadać każdy dobry silnik witryny, jednak zgodnie z tym, co mówiłam na początku, nie ma jednego optymalnego rozwiązania dla każdego sklepu (identycznej wersji oprogramowania dobrej dla różnych witryn).

Po pierwsze i chyba najważniejsze, oprogramowanie powinno by elastyczne. Oznacza to, że produkt powinien być gotowy na wprowadzanie zmian. Nie możemy inwestować w coś, czego nie będziemy mieli możliwości zmieniać i ulepszać. Pamiętajmy o tym, że zmiany technologiczne postępują tak szybko, że nie możemy być pewni tego, że nowoczesne rozwiązanie, w jakie inwestujemy jednego dnia, następnego nie będzie już przestarzałe. Ponadto, w początkowej fazie prowadzenia sklepu nie potrzebujemy bardzo zaawansowanej funkcjonalności, natomiast w momencie, gdy poziom naszej sprzedaży wzrasta, okazuje się, że konieczny jest rozwój oprogramowania.

Oprócz tego, że oprogramowanie sklepu ma być elastyczne, musi również ?wyposażone? być w panel administracyjny, który będzie wygodny dla zarządzających witryną i łatwy w obsłudze. Tylko intuicyjne rozwiązania pozwalają szybko zapoznać się ze sposobem zarządzania sklepem, a oprogramowania które przypominają inne, codziennie używane przez nas programy, aplikacje, są najlepszym rozwiązaniem (np. oprogramowanie o interfejsie przypominającym system ?okienkowy? Windowsa, z którego prawie każdy korzysta).

Nasz sklep musi charakteryzować się też łatwością integracji z innymi systemami zewnętrznymi. Dzięki temu będziemy mieli możliwość współpracy z firmami kurierskimi, hurtownikami, a także sprzedaży np. na Allegro (bez konieczności wprowadzania wszystkich produktów kolejny raz do serwisu aukcyjnego).

Na zakończenie pragnę podkreślić, że na rynku internetowym mamy naprawdę sporo opcji do wyboru jeśli chodzi o oprogramowanie sklepu internetowego. Pamiętajmy przede wszystkim, aby nasz wybór uzależniony był od możliwości rozwoju, rozbudowy rozwiązania, wprowadzania w nim zmian. Ponadto, produkt powinien oferować łatwość zarządzania sklepem, tak aby nasza praca była jak najprzyjemniejsza i łatwa. Dobry silnik sklepu to z jednej strony zadowoleni klienci, a z drugiej komfort naszej pracy.

 

 



This entry was posted on poniedziałek, Wrzesień 12th, 2011 at 11:18 and is filed under Inne, Sklepy. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

Related Posts

  • No related posts found.

Comments are closed.

Sorry, the comment form is closed at this time.


Wrzesień 2011
P W Ś C P S N
« Sie   Paź »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930